Geschillencommisie

De Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.

 

 

Geschillen tussen de Klant of Cursist enerzijds en Zorgvaardigheden anderzijds over de totstandkoming of de uitvoering van de Overeenkomst kunnen zowel door de Klant als door Zorgvaardigheden aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen, Bordewijklaan 46, Postbus 90 600, 2509 LP Den Haag (www.degeschillencommissie.nl).

 

 

De Geschillencommissie neemt een geschil slechts in behandeling, indien de klacht eerst Schriftelijk bij Zorgvaardigheden is ingediend en dit niet heeft geleid tot een bevredigende oplossing.

 

 

Een geschil dient binnen twaalf maanden na het ontstaan ervan bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.

 

 

Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.

 

 

Wanneer de Klant of Cursist een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, is Zorgvaardigheden aan deze keuze gebonden.

 

 

Wanneer Zorgvaardigheden een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, moet Zorgvaardigheden eerst de Klant Schriftelijk vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Zorgvaardigheden dient daarbij aan te kondigen dat Zorgvaardigheden zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij acht om het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.

 

 

De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissing van de Geschillencommissie gebeurt in de vorm van een bindend advies.

Indien een klacht in het kader van een Overeenkomst op Afstand, niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan de Particuliere Klant het geschil tevens voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR-platform (ec.europa.eu/consumers/odr/).